فیس بوک اکنون ، طبق استانداردهای فناوری ، پدر بزرگ پدر بزرگ رسانه های اجتماعی است. این یکی از قدیمی ترین سیستم عامل های بازمانده در رسانه های اجتماعی است ، که از خاکستر تلاش های قدیمی تر مانند مایسپا به وجود آمده و به دنبال جمع آوری تعداد بسیار زیادی برای خودش است. در حقیقت ، ۶۸٪ از آمریکایی های بزرگ بزرگسال از فیس بوک استفاده می کنند ، در حالی که بسیاری از کسانی که جمعیت قدیمی تر آرزو می کنند به طور سنتی کمی تردید نسبت به استفاده از فناوری دارند.

با این حال ، در حالی که هیچ شکی نیست که فیس بوک در حال حاضر پادشاه تپه است ، آیا هیچ پادشاهی برای همیشه حکمرانی می کند؟ شایعاتی به وجود آمده است که همه آنها لزوماً با آینده فیس بوک درخشان نیستند. این بدان معنا نیست که مردم باید Facebook را برای بازاریابی رها کنند. اعداد در فیس بوک بسیار نادیده گرفته می شوند. این بدان معناست که افرادی که تبلیغ در فیس بوک را انتخاب می کنند ، باید این کار را با درک اینکه فیس بوک برای چه چیزی مناسب است ، محدودیت های آن و کدام یک از تبلیغات در آن کانال بیشترین تأثیر را انجام دهند.

بنابراین چگونه می توانید برنامه ریزی تبلیغات خود را در فیس بوک شروع کنید؟ ادامه مطلب

برنامه ریزی

چرا از فیس بوک استفاده کنیم؟

اول ، بیایید ببینیم که چرا اصلاً باید به فیس بوک فکر کنید. تنها در سال ۲۰۱۸ ، بین ایالات متحده و کانادا ، فیسبوک در کل ۲۲۴ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت. و این فقط آمریکای شمالی است. وقتی تعداد کل کاربر جهانی را حساب می کنید ، تعداد آن به میلیاردها می رسد. بنابراین دلیل منطقی برای انتخاب فیس بوک این است که: “اینجا مردم هستند.” و اگر در نظر بگیرید که ۴۱٪ از کاربران ۶۵ سال و بالاتر دارند ، درست می گویید. این تعداد زیادی از آمریکایی های مسن است که می توانند با هزینه ای ارزانتر از تبلیغات سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی یا رادیویی به دست بیایند!

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که افراد در طول روز چندین بار فیس بوک را چک می کنند. مانند سایر رسانه های اجتماعی ، مصرف کنندگان دوباره و دوباره به فیس بوک باز می گردند ، بنابراین فرصت های زیادی برای تحت تاثیر قرار دادن آنها دارید. تنها چیزی که طول می کشد ، رویکرد صحیح است.

برنامه ای را تدوین کنید

دقیقاً مانند برنامه کاری ، نقشه راه رسیدن به اهداف و نقاط عطف کسب و کار شما ، به یک برنامه بازاریابی نیز نیاز دارید تا بتوانید به اهداف بازاریابی خود برسید. شما نمی خواهید فقط با هدف مبهم “بهبود تجارت من” وارد تبلیغات فیس بوک شوید. شما می خواهید بفهمید که وضعیت تجارت شما چیست ، در کجا می خواهید پیشرفت را ببینید ، چه روش هایی به شما این پیشرفت را می دهد و کدام بازار بهترین راه برای دستیابی به پیشرفتی است که به دنبال آن هستید.

به عبارت دیگر ، اگر می خواهید با پیروزی بیرون بیایند ، به یک “برنامه حمله” محکم نیاز دارید. فقط پرش به امید بهترین ها ، بدون داشتن ایده روشن در مورد چگونگی دستیابی به اهداف خود باعث اتلاف وقت و از همه مهمتر پول می شوید.

با اصول بازاریابی شروع کنید. محصول یا خدمات خود را بشناسید ، جمعیتی که به آن نیاز دارید را درک کنید و سپس بفهمید که بازار شما چگونه کالایی یا خدمتی را که ارائه می دهید خرید می کند. نقطه فروش منحصر به فرد خود را بفهمید و دریابید که چگونه می توانید آن را به رویکرد خود منتقل کنید. سرانجام ، بهترین خیابان را برای نزدیک شدن به مخاطبان خود پیدا کنید. اگر می بینید که مخاطبان شما بیشتر از والدینی تشکیل می شوند که برای فرزندان خود اقدام به خرید می کنند ، می دانید که ممکن است فیس بوک مکان مناسبی برای تلاش های بازاریابی ما باشد زیرا این جمعیتی قدیمی تر است.

آنچه را که می خواهید به Facebook بگویید

فیس بوک در مورد تبلیغات بسیار دوستانه است. با این حال ، اگر شما می توانید به فیس بوک بگویید که هدف شما چیست ، بیشترین بهره را از Facebook خواهید گرفت. به همین دلیل است که اجرای یک برنامه بسیار مهم است. شما باید اطمینان حاصل کنید که برنامه شما چیزی است که فیس بوک می تواند آن را درک کند.

به عنوان مثال ، ممکن است شما به سادگی علاقه مند به ایجاد ویدئویی باشید که می خواهید هر چه بیشتر افراد توسط آن تماشا شوند. فیس بوک پارامترهایی را برای اجرای صحیح این هدف در اختیار دارد. از طرف دیگر ، شما ممکن است بخواهید به سادگی منجر به تولید بیشتر شوید. فیس بوک نیز اقدامات مشخصی را نیز برای این کار انجام داده است. در مورد تشویق بازدید از فروشگاه خود چه می کنید؟ فیس بوک می تواند این کار را انجام دهد. و اگر فقط می خواهید یک محصول خاص یا تبلیغاتی را تبلیغ کنید و از این طریق ترافیک یا کلیک کنید ، فیس بوک می تواند این اهداف را تحت فشار قرار دهد. بنابراین مطمئن شوید که می دانید با تبلیغات خود به چه چیزی می خواهید برسید و چگونه با گزینه های فیس بوک برای تبلیغات مطابقت دارد.

مخاطب خود را باریک کنید

شما سن و شاید حتی سبک زندگی جمعیتی منتخب خود را می دانید اما می توانید بهتر عمل کنید. فیس بوک به شما امکان می دهد تا واقعاً در بازار مشخصی که به دنبال آن هستید ، بگردید. از نظر جغرافیایی ، حتی می توانید مکان های خاصی را هدف قرار دهید ، اگر یک کسب و کار محلی داشته باشید و سعی در ایجاد ترافیک بیشتر در شهر ، شهر یا منطقه عمومی خود داشته باشید ، یک امتیاز عظیم است.

شما حتی می توانید تبلیغات خود را بر اساس پارامترهای خاص ، مانند اینکه آیا تعامل بیشتری را از افرادی که به شما نگاه می کنند دریافت کنیدصفحه کسب و کار فیس بوک یا نمایه تجاری اینستاگرام خود را. شما حتی می توانید به سمت مشتریان بالقوه دیگری که علایق مربوط به جمعیت اصلی شما را دارند حرکت کنید.

به طور کلی با اهداف ایده آل خود و پس از آن برای کمپین های خاص آشنا شوید. فیس بوک می تواند به بهترین نامزدها به صفحه و تبلیغات شما کمک کند ، اما شما باید پارامترهای مناسب را به آن اختصاص دهید.