خرما دارای خواص حیرت انگیزیه. کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامینای خرما براب بدن بسیار به درد بخور و لازمن. هم اینکه آهن خرما واسه تامین آهن بدن و رفع کم خونی بسیار عالیه. 15 گرم خرما در روز آهن بدن رو تامین می کنه.

خواص عجیب خرما واسه بدن و سلامت

خرما رو میشه جانشین قند، شکر و مربا کرد. یه عدد خرمای مرطوب 20 کالری و یه خرمای خشک 15 کالری داره که با خوردن اون انرژی بدن تامین می شه. به خصوص خرمای ربی با در نظر گرفتن داشتن قند طبیعی از ارزش غذایی بالایی بهره مند بوده و جانشین مناسبی واسه قنده.

هم اینکه کمک به جلوگیری از سرطان سیستم گوارش، اشتها آور، بهبود دهنده کارکرد دستگاه گوارش، کمک به حفظ سلامت دستگاه عصبی، موثر در پیشگیری و درمان بیماریای مثل فقر آهن، کم خونی و چربی خون بالا از دیگر فواید خرماست.

10 نکته طلایی در مورد خرما

• تلاش کنین به جای قند و شکر از خرما واسه نوشیدن چای استفاده کنین.

• در آشپزی و شیرینی پزی هم به جای شکر می تونین از خرما استفاده کنین.

• ورزشکاران به دلیل فعالیت زیاد، می تونن از عصرانه ای مقوی که با خرما باشه استفاده کنن.

• خرما واسه کاهش چربی های خون موثره.

• با مصرف خرما میشه احتمال دچار شدن به پوسیدگی دندون رو کم کرد. عصاره خرما با جلوگیری از رشد میکروب عامل پوسیدگی دندون، احتمال دچار شدن به این آسیب رو کم می کنه.

خرما دارای قند زیادیه. در واقع حدود70 درصد اونو کربوهیدرات تشکیل میده، 25 درصد قند اون ساکاروز و 50 درصد اون گلوکزه.

• فیبر موجود در خرما واسه بهبود کارکرد سیستم گوارش و هضم و دفع مواد غذایی به درد بخور است.

• کسائی که مریضی قند دارن باید کمتر از این میوه استفاده کنن.

• واسه خواب راحت و با آرامش می تونین قبل از خواب یه عدد خرما و یه لیوان شیر گرم بخورین.

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت آکا

  • مطالب در رابطه
  • خواص خرما | 10 خاصیت عالی خرما
  • | آدمایی که اصلا نباید خرما استفاده کنن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *