شکم تخت

هممون میدونیم که بهترین راه واسه داشتن شکم تخت انجام ورزش روزانه س. اما چند ماده غذایی هست که می تونه به شما واسه گرفتن سریعتر اهداف فیتنس شما کمک کنه. این مواد غذایی بسیار مغذی هستن، به کاهش نفخ معده و سوزوندن چربی بدن کمک می کنه.

۱) ماست یونانی ساده (ماست چکیده)

این ماست دارای پروتئین زیادیه و بهترین میان وعده غذایی در هر زمان از روزه. می دونستین که این ماده می تونه واسه داشتن شکمی تخت به شما کمک کنه؟ پروتئین موجود در ماست یونانی کمک می کنه اشتها رو کم کنه و به شما کمک می کنه احساس سیری طولانی یه مدت داشته باشین. شما می تونین میوه های مورد علاقه خود رو به اون اضافه کنین تا ماست یونانی ساده رو به یه میان وعده خوشمزه تبدیل کنین.

10 مواد غذایی برتر واسه داشتن شکم تخت

۲) شکلای جور واجور توتا (توت، شاه توت، توت فرنگی و تمشک)

توتا شامل مقدار کمی شکر و مقدار زیادی آنتی اکسیدان و واسه داشتن شکمی صاف یه میان وعده عالی هستن. هر روز یه فنجون از این توتا رو بخورین تا به شکمی صاف برسین. توتا روند گوارش و هضم غذا رو تقویت می کنن، قند خون تون رو ثابت نگه می دارن و نفخ رو کم می کنن. اونا می تونن انرژی زیادی در اواسط روز یا موقعی که در حال تمرین هستین به شما بدن.

۳) تخم مرغ

تخم مرغ جزء بهترین غذاها واسه رسیدن به شکم تخته چون دارای عناصر چربی سوزی طبیعی زیادی و مثل پروتئین داره. واقعا تخم مرغ به خاطر آمینو اسیدی که داره گزینه عالیه.

خوردن تخم مرغ واسه صبحونه به شما کمک می کنه کمتر غذا بخورین و انتخاب غذاهای سالم در طول روز رو واسه شما جفت و جور میکنه.

۴) آجیل

بله آجیلا دارای چربی زیاد هستن اما اگه اونا رو در حد میونه روی استفاده کنین به شما کمک خواهد به وزنی که می خواین برسین. خوردن یه مشت آجیل روشی عالی واسه دریافت چربیای سالم است که باید روزانه مصرف شه. آجیلا غنی از پروتئین و فیبر هستن که قند خون شما رو ثابت نگه می دارن و اشتهای کاذب شما رو کم میکنه.

پسته، گردو، بادام یا هر آجیل مورد علاقه خود رو با هم ترکیب کنین و واسه داشتن شکمی تخت روزانه از اونا بخورین.

۵) ماهی

ماهی به بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن شما کمک می کنه و اشتهای کاذب شما رو کم می کنه. پروتئین موجود در ماهی سیر کننده س و اگه ماهی مثل سالمون و تن ماهی بخورین به بدن خود اسیدهای چرب امگا ۳ می رسونین که به کاهش وزن و چربی سوزی کمک زیادی می کنن. علاوه بر خوشمزه و سالم بودنش، درست کردن ماهی راحته.

۶) سویا

سویا یه منبع عالی از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدانای قویه. سویا سبز رو در سوپ تون بریزین، دانه های سویای بو داده رو بجوید یا یه قاشق مرباخوری کشک سائیده شده سویا (کشکی برگرفته از شیر سویا) رو به اسموتی خود اضافه کنین.

۷) سیب

سیبا عجیب هستن و یکی از سالم ترین مواد غذایی هستن که می تونین هر روز بخورین. یه سیب شامل ۵ گرم فیبر هم اینکه ژلاتین گیاهی است که یه چربی سوز طبیعیه. سیب دارای قند و کالری کمیه که موجب شده سیب یه میان وعده غذایی عالی واسه عضلات شکم تخت باشه. تحقیقات نشون داده که آدمایی که دست کم یه سیب در روز بخورند بیشتر از کسائی که اصلا سیب نمی خورن وزن کم می کنن. امروز سیب خورده ای؟!

۸) یه سالاد برگ سبز

یه سالاد برگ سبز غنی از فیبر و مواد مغذی گیاهی، یکی از بهترین غذا واسه داشتن شکمی لاغره وقتی شما ماهی یا مرغ می خورید حتما اول یه سالاد بزرگ سبزیجات بخورین یا دست کم تلاش کنین این دو وعده رو با هم بخورین. یه سالاد سبزیجات سبز به شما کمک می کنه سطح انرژی تون بالا بره و احساس بهتری داشته باشین و لاغرتر شید.

۹) کینوا (خاویار گیاهی)

کنوا شامل ۱۱ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر در هر نصف استکانه، این دانه کامل کنار ماهی واسه شام یه غذای سالم و خوشمزه می شه. بافت ترد و آجیلی اون مزه ای بین برنج قهوه ای و گندم داره. امتحانش کنین شک نداشته باشین دوست دارین.

۱۰) آووکادو

آووکادو یکی از مغذی ترین میوه هاییه که می تونین واسه رژیم سلامت خود انتخاب کنین. کافیه فقط دو تیکه اش کنین و ۱۵ گرم فیبر بدست بیارین.

آووکادو شما رو سیر می کنه و گرسنگی تون رو نابود می کنه. ۱/۴ فنجون آووکادو تازه یه وعده کامل از اسیدهای چرب اشباع نشده که به چربی سوزی شکم کمک میکنه.

همونطور که می بینین این مواد غذایی سالم و خوشمزه، واسه داشتن شکمی تخت هستن پس به چه دلیل از همین امروز شروع نمی کنین؟ بعضی وقتا تغییرات کوچیک بزرگترین نتیجه رو به آدم میده. به اندازه کافی از این غذاها واسه داشتن عضلات شکم تخت استفاده می کنین؟

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *