تردیدهای زیادی در مورد مصرف کردن یا نکردن بعضی از مواد غذایی، از جمله آووکادو، نمک، قهوه و یا شکلات هست و خیلیا از کارشناسان تغذیه این سوال رو می پرسن که این مواد رو مصرف کنن یا نه؟ چیزی که مسلمه اینه که این موادغذایی آنقدرها که به نظر می رسه، خوب یا بد نیستن.

 

10 مواد غذایی بحث برانگیز:این مواد رو بخوریم یانه؟

بررسیای انجام شده در مورد فواید یا مضرات احتمالی موادمختلف غذایی برروی بدن آدم، باعث می شه که در خیلی از موارد تردیدهای زیادی هم دربین افراد ایجاد شه. البته بعضی تحقیقات نظر قطعی درمورد به درد بخور یا مضر بودن بعضی مواد غذایی رو اعلام می کنن. ولی بارها پیش میاد که مثلا فلان ماده غذایی که واسه کاهش کلسترول خون خوبه، ممکنه دربخش دیگری از بدن مضر باشه و مثلا به سلامت دهن و دندون ما آسیب برسونه. اما بیشتر کارشناسان تغذیه براین باورند که تغذیه ایده آل تغذیه ای برپایه سبزیجات، ماهی و استفاده کمتر از گوشت و فاصله گرفتن از شیرینی جات و البته دوری از مواد غذایی فرآوری شده و منجمده. در این جا قصدداریم تا در مورد۱۰ باور اشتباه درباره مصرف مواد غذایی رایجی که معمولا همه روزه به سراغشون میریم ، شفاف سازی کنیم. این بخش دوم وپایانی گزارش ماست:

کالاهایی که از سویا به دست میان، عموما پخته نشده و تخمیر نشده ان و اینجوری مواد طبیعی سمی اونا خنثی نمی شن. اجناس فرآوری شده سویا هم از دید پروتئین کم ارزش شدن، از همین رو مصرف این مواد حتی شاید سرطان زا هم باشه.

۶- تخم مرغ دشمن کلستروله

چربیای اشباع شده دشمن واقعی کلسترول هستن. تخم مرغ دارای لسیتینه که به تنظیم سطح کلسترول در خون کمک رسانی هم می کنه.

۷- شکلات باعث بروز آکنه های پوستی می شه

این حرف هم اشتباهه. آنتی اکسیدان های موجود در شکلات به گردش خون کمک رسانی می کنه و در عین حال به تقویت رگای خونی هم کمک می کنه. کاکائو هم هرچه خالص تر باشه بهتره. از کاکائوهای شیری دوری کنین.

۸- قهوه در کل بده

نباید در مصرف قهوه زیاده روی کرد؛ چون که شامل موادی هیجان آوره. البته این مواد در نوشیدنیای جور واجور هم وجود دارن. باید این رو مورد توجه داشت که قهوه ویژگیای مفیدی هم داره و شامل آنتی اکسیدانای جور واجور و مواد مدر (ادرار آور) هم هست.

۹- آووکادو باعث ایجاد کلسترول خون می شه

بله.این گفته درسته ولی ما کلسترول موجود در سبزیجات و گیاهان رو کلسترول خوب می گیم. هم اینکه آووکادو منبع غنی فیبر، ویتامین E، ویتامین C و ویتامین  B12  است که واسه سلامت ما خیلی خوبه.

 

۱۰- میوه های طبیعی ضرر دارن؛ چون قند خون رو بالا می برن

شکر میوه ها، شکر طبیعیه. درسته که مصرف زیاد بعضی میوه ها از جمله موز، چاق کننده است ولی حتی موز هم یه ماده غذایی سالم هستش. البته آبمیوهای بسته بندی شده، شامل این قانون نیستن و واسه بدن به درد بخور نیستن. یه تیکه میوه، انرژی طبیعی خوبی رو به بدن منتقل می کنه که آبمیوهای بسته بندی شده، بدون اون هستن.

.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *