10 منبع غذایی پروتئین که از تخم مرغ پروتئین بیشتری دارن

منبع غذایی پروتئین, پروتئین تخم مرغ

در این مطلب از ابرتازها ۱۰ منبع غذایی پروتئین که از تخم مرغ پروتئین بیشتری دارن رو میگیم. واسه به کار گیری این مطلب با ما همراه باشین.

تخم مرغ نه فقط منبع کامل تخم مرغه بلکه این ماده غذایی پر از مواد معدنی، چربیای سالم، و ویتامینا واسه تقویت سیستم ایمنی بدن هم حساب می شه.

پروتئین موجود در این ماده غذایی کمک می کنه تا احساس سیری دراز مدت کنین ضمن این که منتهی به حفظ توده عضلانی می شه.

با این حال، تخم مرغ تنها منبع پروتئین کامل نیس و غذاهای فوق العاده دیگری هم هستن که اندازه اسیدهای آمینه و پروتئینشان چندین برابر یه عدد تخم مرغه:

لوبیا: این ماده غذایی در هر نصف فنجون ۶,۶ گرم پروتئین داره. لوبیا منبع گیاهی نادر از اسیدهای آمینه کامل و منیزیمه. مصرف این ماده غذایی منتهی به افزایش سوخت و ساز بدن، تولید انرژی و پیشرفت عضلانی می شه.

نخود: در هر نصف فنجون و به صورت پخته شده ۷,۳ گرم پروتئین داره. نخود یه غذای عالی واسه کسانیه که قصد کاهش وزن دارن. نخود هورمن اشتها رو سرکوب و به شما کمک می کنه که دچار چربی شکمی نشید.

خمیر بادام زمینی: در هر دو قاشق غذاخوری ۸ گرم پروتئین داره. دوز سالم پروتئین منتهی به عضله سازی و چربی سازی می شه. اضافه کردن بادام زمینی به نون گندم کامل همراه با عسل و گردو و دانه های کدو تنبل، یه میان وعده عالی واسه پیشگیری از بیماریای قلبی عروقی است.

منبع غذایی پروتئین, پروتئین تخم مرغ

موتزارلا و پنیر چدار: موتزارلا در هر اونس ۶,۳ گرم و پنیر چدار در هر اونس، ۶.۵ گرم پروتئین داره. این پنیرها منابع غنی از پروتئین و سیرکننده هستن ضمن این که چربیای سالم، کلسیم و ویتامین دی موجود در اونا، به حفظ سلامت استخون ها با افزایش سن کمک می کنه.

نون غلات: در هر دو برش ۸ گرم پروتئین داره. نونای کامل شامل ویتامین ب، فولات و … واسه مراقبت از سلامت مغز هستن.

عدس: در هر نصف فنجون ۹ گرم پروتئین داره. مانند تموم حبوبات عدس هم شامل فیبر فراوانه به به از دست دادن سریع چربیا کمک می کنه. به نظر محققان اسپانیایی کسائی که در هفته ۴ هفته یا بیشتر حبوبات مصرف می کنن، بهبود کلسترول رو تجربه می کنن.

تخمه کدو: در هر اونس ۹ گرم پروتئین داره و شامل فسفر، منیزیم و روش. مصرف تخمه کدو مخصوصا واسه کسائی که میخوان پوستی نورانی دارا باشن خوبه و پروتئین موجود در اون به تعمیر سلولای آسیب دیده و بازسازی سلولای نوین کمک می کنه.

ماست یونانی: در هر ۷ اونس، ۲۰ گرم پروتئین داره و منبع غنی از پروبیوتیکا حساب می شه. مصرف ماست پروبیوتیک به از دست دادن وزن و احساس سیری کمک می کنه.

گوشت گاو: پروتئین گوشت گاو در هر اونس ۹,۱۲ گرمه. گوشت گاو یکی از غنی ترین مواد غذایی شامل اسیدهای امینه بوده و مصرف اون به عضله سازی کمک می کنه.

مرغ: سینه مرغ در هر ۳ اونس ۱۶ گرم و ران مرغ در هر ۳ اونس ۹ گرم پروتئین داره. مرغ هم یکی از غنی تری منابع اسیدهای امینه س.

منبع:iec.behdasht.gov.ir

.

منبع : abartazeha.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *