10 مسکن طبیعی درد

با وجودی که این روزا مصرف قرصای مسکن واسه کاهش دردهای طولانی افزایش زیادی پیدا کرده اما این داروها بعضی وقتا اعتیادآور هستن و معمولاً هم مصرف زیاد اونا مشکلات جانبی به دنبال داره.

«جیمزان. دیلارد»، نویسنده مقاله «چاره دردهای طولانی» میگه: بعضی از قرصای مسکن نمی تونن عامل دقیق بروز درد رو حذف کنن. هم اینکه مهم نیس پزشکان چقدر داروی مناسبی رو واسه کاهش درد تجویز کنن چون به هر حال آدمایی که از دردهای طولانی رنج می برن به طور کامل آرامش پیدا نمی کنن. دیلارد هم اینکه گفت: واسه کاهش درد جانشینای مناسب و طبیعی واسه مسکنای شیمیایی وجود دارن که میشه اونا رو در آشپزخانه هر خونه ای پیدا کرد. بعضی شکلای جور واجور مواد خوراکی از راه مقابله با التهاب، بسته ساختن سیگنالای درد و حتی درمان مریضیای نهفته می تونن درد رو از بین ببرن که بعضی از شکلای جور واجور موثر اونا عبارت ان از:

1- گیلاس

ترکیبای موجود در گیلاس با نام «آنتوسیانین» در واقع آنتی اکسیدانای قوی هستن که به دو روش شدت درد رو کاهش میدن. این ترکیبا با متوقف کردن پیشرفت التهاب و هم با نابود کردن آنزیمای درد مانند مسکنای آسپرین و ناپروکسن عمل می کنه و در آرامش درد نقش دارن. یافته های یه مطالعه نشون میده آدمایی که هنگام مصرف صبحونه یه کاسه گیلاس بخورند، التهاب در بدن اونا 25 درصد کم میشه.

 

 

2- زنجبیل

این گیاه ریشه ای و تند آرامش دهنده سنتی درد دل، رفع دریازدگی و حالت تهوع است. این گیاه که ویژگی آسپرین و ضدالتهابی داره می تونه در آرامش دردهای ماهیچه ای، آرتریت و میگرن اثر داشته باشه.

این گیاه از جمله مواد خوراکیه که از گرفتگی ماهیچه ای پیشگیری کرده

و به خاطر همین عرق نعناع در آرامش دل درد به وجود اومده به وسیله سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شه

3- فلفل قرمز

 

4- گوشت ماهی

مصرف ماهی هایی که شامل مقدار پایینی جیوه هستن و با این وجود حجم بالایی اسید چرب امگا-3 دارن در آرامش درد موثره. امگا-3 در بهبود جریان خون و کاهش التهاب رگای خونی و عصبی اثر داره اما واسه افزایش اثر اون لازمه از مکملا هم استفاده شه.

 

5- زردچوبه

از این ادویه سال هاست که واسه کاهش درد و بهبود روند گوارش غذا استفاده می شه اما طبق بررسی کارشناسان، زردچوبه خاصیت ضد التهابی داره، بدن رو از تخریب بافتی و التهاب مفصل مراقبت کرده و از کارکرد سلولای عصبی پشتیبانی می کنه.

 

 

6- ماست

حدود 20 درصد مردم آمریکا به سندرم روده تحریک پذیر گرفتار بوده و در نتیجه دل درد هم در اونا شایعه. به گفته پزشکان در ماست چندین باکتری هست که در کاهش درد و التهاب موثر هستن.

یافته های یه مطالعه نشون میده آدمایی که هنگام مصرف صبحونه یه کاسه گیلاس بخورند، التهاب در بدن اونا 25 درصد کم میشه

7- قهوه

کافئین موجود در قهوه با تنگ کردن عروق خونی گشاد شده که بر اثر سردرد ملتهب می شن از شدت درد کم می کنه.

 

8- نعناع

این گیاه از جمله مواد خوراکیه که از گرفتگی ماهیچه ای پیشگیری کرده و به خاطر همین عرق نعناع در آرامش دل درد به وجود اومده به وسیله سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شه.

 

9- سویای سبز

در مطالعه ای که در دانشگاه اکلاهما انجام شد به گروهی از شرکت کنندگان 40 گرم پروتئین سویا و به گروه دیگه پروتئین شامل شیر داده شد که در آخر مطالعه مشخص شد مصرف پروتئین سویا نسبت به پروتئین شامل شیر خاصیت مسکنی بیشتری داره.

 

10- آب میوه «قره قاط»

زخمای گوارشی به وجود اومده به وسیله میکروبی موسوم به هلیکوباکتر پیلوری هستن که به بافتای حفاظت کننده جداره لوله گوارشی شامل معده یا روده کوچیک حمله می کنن. آزمایشا نشون میده که میشه با نوشیدن آب قره قاط از بروز اون پیشگیری کرد. هم اینکه لازمه این نوشیدنی به صورت 100 درصد طبیعی و بدون اضافه کردن شکر مصرف شه چون در صورت شیرین شدن حالت التهاب آور پیدا می کنه.

 


منبع : tebyan.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *