در این جا 10 میوه پر آب رو معرفی می کنیم.

شما می تونین میوه  خام بخورین ، و  یا آب میوه بخورین.خوردن چهار وعده می وه  و یا در حدود ۲ فنجون  آب میوه در روز واسه هیدراته کردن بدن خوبه. با این حال، مراقبت  باشین که زیادتر از اندازه میوه مصرف نکنین، چون بعضی ازمیوها پرکالری هستن.

1-هندوانه

محتوای آب: ۹۲٪

هندوانه یکی از بهترین میوه های پر آبه.  شامل کلسیم، منیزیم، پتاسیم و سدیم  است  که  بدن رو هیدراته نگه می داره.با در نظر گرفتن تحقیقات انجام شده  در سال ۲۰۰۹ به وسیله دانشکده پزشکی دانشگاه آبردین محققان، پیشنهاد می کنن بعد از ورزش دو  لیوان آب هندوانه بنوشن

.علاوه بر این، هندوانه منبع خوبی از ویتامینای A و C ، بتاکاروتن و لیکوپنه، واسه تناسب اندام و سلامتی خوبه. لیکوپن هم از بدن در برابر اشعه ماورای بنفش (UV) نور مراقبت می کنه.شما می تونین هندوانه  رو به سالاد میوه  اضافه کنین. حتی می تونین  یه پارچ آب در یخچال  گذاشته و مکعبای هندوانه یخی گذاشته و بخورین

2-توت فرنگی

محتوای آب: ۹۲٪

همه شکلای جور واجور توتا  واسه هیدراتاسیون خوب هستن، اما توت فرنگی  ۹۲ درصد آب داره. هم اینکه شامل ویتامین C، پتاسیم، فیبر و اسید فولیکه.علاوه بر این، شکلای جور واجور توت ها ، بدون چربی، کلسترول، مواد غذایی کم کالری. توت فرنگی فایده های درمانی زیادی داره، از اثرات ضد پیری گرفته تا  سلامت قلب و عروق.بزرگسالان و هم اینکه کودکان  توت فرنگی رو دوست دارن و  خوردن اون  به عنوان یه میان وعده خوبه.علاوه بر  این توت فرنگی، زغال اخته،  و تمشک هم آب زیادی داره

3-گریپ فروت

محتوای آب: ۹۱٪

این میوه بسیار آبدار،  است. گریپ فروت هم اینکه از کم شدن آب  بدن جلوگیری میکنه.آب بالایی داره فیبر محلول و ویتامین C  داره و شامل مقادیر کمتری از ویتامین A، B کمپلکس، E و  Kه.

این میوه  هم اینکه دارای کلسیم، فولات، فسفر، پتاسیم  است.مصرف  منظم  گریپ فروت می تونه سطح انسولین خون رو کاهش داده ،  به کنترل اشتها کمک میکنه،  در برابر سرماخوردگی مراقبت کرده، به کاهش وزن کمک میکنه، پوست  رو دلپذیر میکنه.خوردن نصف گریپ فروت در صبحونه و یا روزانه یه لیوان آب گریپ فروت تازه بخورین. این میوه  با بعضی از داروها مانند داروهای فشار خون نباید مصرف شه

4-طالبی

بیشتر از ۹۰ درصد آب داره.طالبی  مواد مغذی بسیار خوب و ویتامین A، C و K، پروتئین، فیبر، فولات، کلسیم و آهن داردمصرف مرتب طالبی خطر دچار شدن به چاقی، دیابت و بیماریای قلبی رو کم می کنه،  پوست و مو  رو سالم نگه می داره.

هم اینکه  در برابر  بیماریا و سرماخوردگی مخصوصا  سرطان مراقبت میکنه  می تونین  مقداری از یخ به آب طالبی تازه ریخته و یه نوشیدنی باطراوت درست  کنین.  هم اینکه می تونین  ازطالبی سوپ سرد و خوشمزه درست کنین

5- هلو

محتوای آب: ۸۸٪

هلو تازه و آبدار  منبع غنی از ویتامینا، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها  هستش.هلو شامل ویتامین A، C و K و هم اینکه فیبر، پتاسیم، فولات، آهن، منیزیم، فسفر و منگنزه.کالری کم  داره  به مقابله با چاقی کمک کرد ه  و از بیماریای  دیابت، سندرم متابولیک و بیماریای قلبی عروقی پیشگیری میکنه.می تونین هلو رسیده رو به شربت آبلیمو بریزین، به عنوان  نوشیدنی با تازگی بخورین. یا  هلو تیکه تیکه  شده رو به بلغور جو دوسر ، ماست و غلات و حبوبات بریزین و سرد بخورین.

6- آناناس

محتوای آب: ۸۷٪

آناناس هم جزو میوه هاییه که آب زیادی داره شامل  مواد مغذی، مثل ویتامینای A و C، تیامین، کلسیم، پتاسیم، فسفر، منگنز، فولات و فیبره.آناناس هم اینکه فواید  بسیار واسه سلامتی داره.

علاوه بر این،  سدیم و چربی کم  داره.این میوه آبدار و گوشتی بدن  رو هیدراته  کرده و  سموم مضر رو نابود می کنه. علاوه بر این، آناناس  سیستم ایمنی بدن  رو زیاد می کنه هضم غذا، ر ا آساتن میکنه 

واسه سلامت چشم  خوبه و استخوانا رو قوی و محکم میکندشما می تونین  با آب آناناس تازه  بستنی یخی درست کنین  واسه روزای گرم تابستون خیلی خوبه  . شمام اینکه می تونین اونو به عنوان یه میوه بخورین و یا  به سالاد میوه اضافه کنین،و یا از اون سوپ درست کنین

7- پرتغال

محتوای آب: ۸۷٪

کم کالری اما پر از مواد مغذی مانند ویتامینای A، B و C و هم اینکه کلسیم، منیزیم، نیاسین، پتاسیم، فسفر، منگنز، کولین، سلنیوم و مسه

این میوه خوشمزه با عطر و طعم و بوی نشاط بخشی  که داره می تونه از کم شدن آب  بدن پیشگیری کرده و آدم رو سالم نگه داره. مصرف منظم  اون می تونه سیستم ایمنی بدن  رو تقویت کنه،  پوست  رو دلپذیر کرده،  قلب رو سالم نگه میداره ،  سطح کلسترول رو کاهش داده  و از مریضی سرطان پیشگیری میکندخوردن  روزانه ۱ تا ۲، عدد پرتقال یا یه لیوان آب پرتقال تازه خوبه. شمام اینکه می تونین پرتقال  رو به ، سوپ، خورش، کوکتل و سالاد بریزین

این میوه  اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدان قوی داره

8- زردآلو

محتوای آب: ۸۶٪

زردآلو واسه جلوگیری از کم آبی بدن خوبه.هم اینکه منبع خوبی از ویتامینای A و C، مس و کاروتنوئید هستنده. این میوه کم کالری هم شامل مقدار خیلی از  فیبر نامحلول و محلول.زردآلو  به  تنظیم ضربان قلب، پیشگیری از مریضی قلبی، کاهش سطح کلسترول بد و  مراقبت در برابر خیلی از شکلای جور واجور سرطانا کمک میکنه.یه میان وعده سالمه. شمام اینکه می تونین زردآلو  رو تیکه تیکه کرده به سالاد بریزین  یا به بلغور جو دوسر یا غلات اضافه کنین.

9-آلو

محتوای آب: ۸۵٪

در طول تابستون  بدن رو هیدراته نگه میداره. این میوه منبع خوبی از پتاسیم،  است که  آب کافی در بدن نگه می داره شامل  مواد مغذی سالم، مثل ویتامین A، C، K و B و هم اینکه آهن، فسفر، منیزیم، کلسیم و فیبر در رژیم غذایی. اونا هم اینکه کم کالریه.

مصرف منظم  آلو می تونه  فشار خون بالا رو کنترل کرده، خطر دچار شدن به سکته مغزی رو کم کنه،  در برابر سرطان  مراقبت کنه و  از سوء هاضمه، آنفلوانزا و مشکلات مربوط به اضطراب کم کنه.خوردن چند آلو رسیده به عنوان یه میان وعده  سالمه. شمام اینکه می تونین قطعات آلو رو  به سالاد میوه،مخلوط کنین یا  آب اونو با میوه های دیگه مخلوط کرده بخورین.

10-سیب

محتوای آب: ۸۴٪

سیب شامل مواد مغذی مهم مانند ویتامین C و B کمپلکس (ریبوفلاوین، تیامین و ویتامین B6)، فیبر د، کلسیم، پتاسیم، فسفر  داره

این میوه  سیستم ایمنی بدن، رو زیاد کرده   ،  واسه سلامت قلب خوبه ، باعث می شه پوست سالم باشه. هم اینکه می تونه خطر دچار شدن به سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماریای قلبی رو کم کنه. سیب رو با پوست واسه صبحونه بخورین. شمام اینکه می تونین سیب رو به سالاد بریزین.

.

منبع : faranaz.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *