: رژیم غذایی یکی از مهم ترین عوامل موثر بر شرایط بدن انسانه. مصرف میوه ها و سبزیجات تازه یکی از گزینه های اصلی پیشرفت سلامت حساب می شه و می تونه از پیری زودرس جلوگیری کنه.

مقابله با پیری با میوه ها

مقابله با پیری با میوه ها ,با اینکه واسه خیلی از ما چشم اندازی ناراحت کننده س، اما هیچ انسانی راه فراری از پیری نداره.

اما چیزی که در سالای قبل از پیری انجام می دید می تونه اثر زیادی بر کیفیت زندگی شما در این دوران داشته باشه.

رژیم غذایی یکی از مهم ترین عوامل موثر بر شرایط بدن انسانه.مصرف میوه ها و سبزیجات تازه یکی از گزینه های

اصلی پیشرفت سلامت حساب می شه و می تونه از پیری زودرس جلوگیری کنه.

در ادامه با بعضی از بهترین میوه ها واسه مقابله با پیری بیشتر آشنا میشیم.

1. سیب

مقابله با پیری با میوه ها

سیبای سالم و ترد در کاهش التهاب بدن بسیار موثر عمل میکنن و در حالت عادی از یه حالت آنتی اکسیدانی استفاده میکردن.

محتوای ویتامین C اونا تشکیل بافت پوست نوین رو تشویق می کنه، که در درمان درماتیت و دیگر مشکلات پوستی لازمه.

با در نظر گرفتن مقادیر بالای الاستین و کلاژن، سیبا اثر عجیبی روی پوست شما دارن.

2. توت فرنگی

مقابله با پیری با میوه ها

یه فنجون از این ابرمیوه شامل منابع خیلی از ویتامین C به همراه آنتی اکسیدان ها هستش، که می تونه به مراقبت

از بدن در برابر آسیب سلولی کمک کنه. توت فرنگی شامل اسید ال-اسکوربیک (قوی ترین شکل ویتامین C) است،

که واسه سلامت سیستم ایمنی و پوست حیاتیه. ویتامین C به کاهش تولید ملانین

که موجب تشکیل لکه های تیره روی صورت می شه، کمک می کنه.

3. انگور قرمز

مقابله با پیری با میوه ها

انگور قرمز میوه ای آبدار و خوشمزه س و هم اینکه از محتوای بالای رزوراترول، یه آنتی اکسیدان قوی که از پیری زودرس

سلولا جلوگیری کرده و در به کمترین حد ممکن رسوندن خطر دچار شدن به بعضی سرطانا نقش داره،

سود می بره. پلی فنولای موجود در انگور قرمز هم به باززایی درست سلولا و کند کردن روند پیری کمک می کنن.

4. پاپایا

مقابله با پیری با میوه ها

میوه پاپایا به واسطه مزه مورد پسند و محتوای غنی مواد مغذی گیاهی، ویتامینا و مواد معدنی خود در میان میوه های

گرمسیری شناخته شده. پاپایای تازه و رسیده یکی از غنی ترین منابع ویتامین C هستش که اثر مثبتی روی ظاهر پوست داره.

هم اینکه، این میوه منبع عالی واسه ویتامین A است، که به بازسازی بافتای نوین واسه تغذیه پوست و سالم نگه داشتن

اون تا حد امکان کمک می کنه. مواد مغذی در پاپایا نشون دادن که از پوست در برابر آسیب رادیکالای آزاد مراقبت می کنه و درخشش اونو حفظ می کنن.

5. انار

مقابله با پیری با میوه ها

انار که دیر وقتیه به عنوان یه میوه و به عنوان یه گیاه پزشکی استفاده میشن، ریشه در مناطق

گرمسیری و نیمه گرمسیری داره. پالپ اسیدی و قرمز رنگ انار در سالادها و دسرها و هم اینکه به عنوان یه نوشیدنی

خنک کننده استفاده میشن. دانه های این ابرماده غذایی دارای عوامل ضد التهابی و ویتامین C هستن

که واسه باززایی سلولی و تشکیل کلاژن فوق العاده به درد بخور هستن. مواد مغذی گیاهی

انار از آسیب پوست در نتیجه آلودگی و پرتوهای مضر فرابنفش جلوگیری می کنن.

6. آووکادو

مقابله با پیری با میوه ها

آووکادو شامل اسیدهای چرب مرطوب کننده طبیعی و آنتی اکسیدانا هستش، که بهترین دوست پوست حساب می شن.

آووکادو به واسطه محتوای غنی ویتامین E، که یه آنتی اکسیدان حساب می شه،

ممکنه به پیشگیری از پیری زودرس پوست در نتیجه آلودگی محیطی و پرتوهای فرابنفش خورشید کمک کنه.

محتوای ویتامین C این میوه عمر پوست رو زیاد می کنه، التهاب رو کاهش داده و در حالت عادی پوست رو آبرسانی می کنه.

نه فقط آووکادو مزه خوبی داره، بلکه شامل شکلای جور واجور مختلفی از مواد مغذیه که می تونن

احتمال دچار شدن به خیلی از بیماریای مربوط به سبک زندگی رو کم کنن.

7. آناناس

مقابله با پیری با میوه ها

اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) موجود در آناناس کلاژن سازی رو تحریک کرده و روند پیری رو از جا در آورد میسازن.

این اسیدهای طبیعی لایه بالایی سلولای مرده پوست رو از بین برده و ظاهر شدن خطوط و چین و چروک ها،

در دور و بر چشما، رو کاهش میدن. ویتامین C و برومولین موجود در آناناس به مراقبت از پوست

در برابر آسیب به وجود اومده به وسیله پرتوهای فرابنفش و به کمترین حد ممکن رسوندن خطر خشکی پوست کمک می کنن.

علاوه بر این، آناناس شامل ویتامین B2 (ریبوفلاوین) است که به پیشگیری و درمان مشکلات پوستی، مانند اگزما و درماتیت، کمک می کنه.

8. موز

مقابله با پیری با میوه ها

موز به واسطه محتوای بالای پتاسیم خود مشهوره، که یه ماده معدنی کلیدی واسه حفظ کارکرد درست سلولا،

بافتا و انداما در بدن آدم حساب می شه. کمبود پتاسیم به از دست رفتن آب سلولای پوست منجر شه،

که یکی از دلایل شایع خشکی و چروک خوردگی پوست حساب می شه.

به همراه محتوای غنی مواد مغذی لازم، موز شامل ویتامین B6ه که به تغذیه پوست کمک می کنه

و در مقابله با خشکی و لکه های پوستی نقش داره. نه فقط موز میوه خوشمزه ایه،

بلکه از محتوای خوب ویتامین C که از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی کرده و روند بهبود زخم رو تسریع می کنه، استفاده میکرد.

9. کیوی

مقابله با پیری با میوه ها

پوست سالم به تامین کافی مواد مغذی خوب و لازم وابسته. کیوی میوه ای خوشمزه، کم کالری، و پر از مواد مغذیه.

به واسطه محتوای استثنایی ویتامینای C و E، کیوی می تونه به بهتر شدن آبرسانی پوست کمک کرده

و در حفظ و پشتیبانی از پوستی جوون نقش داشته باشه.

ویتامین C به نابود کردن آسیب به وجود اومده به وسیله روبرو شدن با خورشید، اصلاح مشکلات رنگدونه ای و بهبود بیماریای

التهابی پوست کمک می کنه. در کنار فواید سلامت بسیار، کیوی شامل مواد شیمیایی گیاهی قدرتمندی

است که می تونن اثرات پیری رو در تموم بدن به تاخیر بندازن.

10. هندوانه

مقابله با پیری با میوه ها

هندوانه به واسطه مزه خوب خود و چربی پایین پرورش داده می شه و هم اینکه، به عنوان یه میوه با تراکم بالای

مواد مغذی در نظر گرفته می شه. با در نظر گرفتن محتوای 90 درصدی آب، هندوانه مراقبت و آبرسانی به بدن

رو خوب انجام میده که در تشکیل پوستی نرم تر و لطیف تر نقش داره.

کاروتنوئیدهای موجود در این میوه به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل کرده، و از بافت و سلولای پوست

در برابر سموم محیطی و مریضی مراقبت می کنن. هندوانه یکی از بهترین گزینه ها به خاطر زنده کردن سرحالی

و فرو نشاندن تشنگی واسه پیشگیری از کم آبی بدن طی ماه های گرم تابستانه.

عصر ایران

.

منبع : niksalehi.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *