: 10 میوه با بیشترین اندازه آنتی اکسیدان

اگه قصد میوه خوردن دارین، بهتره از بین پرفایده ترین میوه ها انتخاب کنین تا جسم و فکر بهتری داشته و پرانرژی تر شید.

میوه ها علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه و مغذی هستن، با پایین آوردن احتمال دچار شدن به سرماخوردگی، آنفولانزا، بیماریای قلبی، سکته و سرطان، به شما کمک می کنن احساس بهتر و عمر طولانی تری داشته باشین.

سالم ترین میوه ها با بالاترین شامل آنتی اکسیدان

۱. سیب اگه با پوست خورده شه شامل پکتین، ۵ گرم فیبر و مقدار زیادی آنتی اکسیدانای فلاوونوئیده. فیبر سیب به پایین آوردن کلسترول کمک می کنه. و فلاوونوئیدهای قوی احتمال بیماریای قلبی، سکته و سرطان رو کم می کنه. یه سیب متوسط چیزی درحدود ۸۰ کالری داره.

۲. زرد آلو منبع بسیار خوبی از ویتامین A، C و E، پتاسیم، آهن و کاروتینوئیدهاه. لیکوپن موجود در زرد آلو به مراقبت از چشم ها و جلوگیری از مریضی قلبی، اکسیداسیون کلسترول LDL و بعضی سرطانا — مخصوصاً سرطان پوست– کمک می کنه. و فیبر موجود در زردآلو در برطرف کردن یبوست موثره. هم اینکه اینکه یه زردآلو فقط ۱۹ کالری در خود داره.

۳. موز منبعی عالی از پتاسیمه (حدود ۴۰۰ میلی گرم) که به پایین آوردن احتمال فشارخون بالا و سکته کمک کرده و نقش مهمی در کارکرد عضلات داره. موز میوه ای خوشمزه و شیرینه که می تونه جانشین خوبی واسه قند بوده و منبع طبیعی عالی واسه انرژیه. فیبر موجود در موز به برگردوندن کارکرد روده ها کمک می کنه. یه موز متوسط چیزی درحدود ۱۰۸ کالری در خود داره.

۴. خونواده توتا به مقدار خیلی بالایی از آنتی اکسیدانای قوی مثل ویتامین C در خود داره. تحقیقات مختلفی نشون میدن که توتا درمقابل بیماریای قلبی، سکته، سرطان و بسیاری بیماریای دیگه مراقبت خوبی به عمل می آورد.

تمشک آبی یکی از بهترین میوه های آنتی اکسیدانه هستش. درکنار بقیه فوایدی که واسه سلامتی داره، به پیشگیری از فشاخون بالا، نابودی قرنیه و تخریب مغز که موجب مریضی فراموشی می شه، کمک می کنه.

یه فنجون تمشک آبی ۸۱ کالری و ۴ گرم فیبر در خود داره. یه فنجون شاه توت ۷۴ کالری و ۱۰ گرم فیبر در خود داره. یه فنجون تمشک ۶۰ کالری و ۸ گرم فیبر و یه فنجون توت فرنگی ۵۰ کالری، ۴ گرم فیبر در خود داره.

5. طالبی پر از ویتامین C، پتاسیم و آنتی اکسیدانای کاروتینوئید هستن. طالبی به کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان و بیماریای قلبی-عروقی، بهبود ایمنی بدن و کمک به مراقبت از پوست در نواحی که احتمال آفتاب زدگی زیاده کمک می کنه. یه نصف طالبی ۹۷ کالری و ۲ گرم فیبر داره.

۶. گیلاس پر از آهن و فلاوونوئیدهای جنگنده با بیماریا هستش. هم اینکه پتاسیم، منیزیم، ویتامین C و E، فولات و کاروتیتوئیدهای محافظ قلب در خود داره. گیلاس می تونه به طور قابل توجه ای التهاب، دردهای آرتروزی، کلسترول بد و خطر سرطان رو کم کنه. یه فنجون گیلاس ۸۸ کالری داره.

۷. مرکبات بیشتر بخاطر مزه، آبدار بودن و شامل بالای ویتامین C خود معروف هستن. اما منبع بسیار خوبی از فولات، فیبر و بقیه آنتی اکسیدانا، ویتامینا و موادمعدنی هم هستن. مرکبات به پایین آوردن کلسترول، فشارخون و خطر بعضی از شکلای جور واجور سرطان کمک می کنه.

گریپ فروت صورتی یا قرمز — نصف یه گریپ فروت فقط ۴۷ کالری داره.

پرتقال ۵۰ تا ۷۰ میلی گرم ویتامین C در خود داشته و ۶۸ کالریه.

لیمو — یه عدد لیمو حدود ۱۷ کالری داره.

۸. کیوی بیشتر از دوبرابر از ویتامین C پرتقال رو در خود داره و هم اینکه منبعی عالی از منیزیم، پتاسیم و ویتامینای A و E هستش. کیوی سیستم ایمنی بدن رو تقویت کرده و بیماریای تنفسی رو کم می کنه. یه عدد کیوی متوسط ۴۷ کالری و ۳ گرم فیبر داره.

۹. پاپایا پر از ویتامین C، فولات، کاروتینوئیدها و آنزیمای گوارشی طبیعیه که به هضم پروتئین کمک می کنه. یه فنجون پاپایا خردشده ۵۵ کالری داره.

۱۰. انگور قرمز شامل آهن، پتاسیم، فیبر و مقدار زیادی آنتی اکسیدانای جنگنده با بیماریا هستش. انگور قرمز منبع اصلی فلاوونو ئیدها، آنتوسیانینا و رزوراتوله که نشون داده به پیشگیری از بیماریای قلبی و سرطان کمک می کنه. یه فنجون انگور قرمز ۶۰ کالری در خود داره.

منبع :

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *